31-10 | Nieuw in de webshop

Piko 52891 - DR, diesel treinstel VT 2.09/VB 2.08 (HO|DCC sound)

Artikel 6 / 14
€ 399,00 € 299,95 (incl. btw)
Voorraad 1 stuk
Overzicht

Dieseltreinstel VT 2.09 + VB 2.08 DR III, incl. PIKO-geluidsdecoder

Nieuw 2022: Met het nieuw ontworpen model van de VT 2.09 railbus van de Deutsche Reichsbahn vervult PIKO een veelgehoorde wens van veel modelspoorliefhebbers naar een eigentijdse, gedetailleerde en ook operationele versie van de bekende “Ferkeltaxe”. Na de ontwikkeling van de innovatieve besturingslogica van de DB-"Schienenbus", waarvoor PIKO werd onderscheiden met het Gouden Spoor 2017, is het niet meer dan logisch dat nu ook de veelgebruikte tegenhanger uit Oost-Duitsland met een overeenkomstige logica en oog voor detail wordt gerealiseerd. Het treinstel wordt aangedreven door een krachtige miniatuurmotor, die is uitgerust met vliegwielen voor perfecte loopeigenschappen, en heeft een in de fabriek ingebouwde buffercondensator voor optimale loopeigenschappen zonder geluidsonderbrekingen. De aandrijving werkt op beide assen van het motorrijtuig. Het motorrijtuig en het aanhangrijtuig kunnen aan elkaar worden gekoppeld met stroomgeleidende kortkoppelingskinematica. De verlichtingsfuncties van beide voertuigen kunnen afzonderlijk worden geschakeld en er is vrij zicht door de passagierscompartimenten. De tractie-eenheid registreert automatisch of er een aanhangwagen is aangekoppeld en schakelt dan de verlichting tussen de voertuigen uit. De PIKO “Ferkeltaxe” is al af fabriek uitgerust met een passende PluX22 geluidsdecoder.

 

Specificatie Omschrijving
Fabrikant Piko
Artikelgroep Treinstel
Schaal H0 (1:87)
Stroomsysteem DC (=)
Systeem Digitaal sound
Spoorwegmaatschappij DR/DDR
Tijdperk 3
Lengte over buffers 311 mm
Minimale boogstraal 358 mm
Digitale interface PluX22 (NEM 658)
Decoder Ingebouwd, multiprotocol met sound
Front/sluitverlichting Wit/rood, digitaal schakelbaar
LED ja
(Binnen)verlichting LED, standaard af fabriek
Leeftijd aanbeveling vanaf 14 jaar
© 2017 - 2024 Harlaar Modeltreinen | sitemap | rss