Roco 70733 - SBB/RAlpin, elektrische locomotief 186 906-4 „RAlpiercer“ (HO|DCC sound)
OverzichtElektrische locomotief 186 906 "RAlpiercer" van leasemaatschappij Akiem verhuurd aan SBB Cargo International.
■ Gedoopt tot "Katzenberg
■ Beide zijwanden met verschillende uitvoeringen
■ Ingezet in het internationale goederenvervoer
■ Met afzonderlijk gemonteerde insteekdelen, deels ontworpen met etstechniek
■ Uitvoering met sneeuwschuiver op het chassis
■ In digitaal bedrijf met schakelbaar grootlicht en afzonderlijk schakelbare koplampen of achterlichten
■ In samenwerking met Railcolor Design
De Akiem locomotieven 186 901 - 910 rijden sinds december 2020 voor SBB Cargo International en worden voornamelijk ingezet op de Rola-dienst tussen Freiburg en Novara. Als gevolg hiervan dragen alle tien 186's aan één zijde het adres van RAlpin AG, terwijl de tweede zijde een herziening van het bestaande Alppiercer-design weerspiegelt. Het "Katzenberg"-embleem dat speciaal voor de locomotief is gemaakt, stelt het zuidportaal voor van de 9,38 km lange tunnel, die sinds 2012 deel uitmaakt van het uitbreidingsproject Bazel - Karlsruhe en direct na de Zwitserse grens in gebruik is genomen. De Katzenbergtunnel tussen Bad Bellingen en Effringen Kirchen is een van de vele strategisch belangrijke tunnels op de noord-zuidcorridor van SBB Cargo International en RAlpin AG.
Specificatie | Omschrijving |
---|---|
Fabrikant | Roco |
Artikelgroep | Locomotief |
Schaal | H0 (1:87) |
Stroomsysteem | DC (=) |
Systeem | Digitaal sound |
Spoorwegmaatschappij | SBB/CFF/FFS |
Tijdperk | 6 |
Lengte over buffers | 217 mm |
Minimale boogstraal | 358 mm |
Digitale interface | PluX22 (NEM 658) |
Decoder | MS450P22 |
Koppeling | NEM 362 schacht + kortkoppel mechaniek |
Lichtwissel | LED, 3xwit/2x rood, digitaal schakelbaar |
Leeftijd aanbeveling | vanaf 14 jaar |