Piko 58841 - DB AG, personenrijtuig 2e klasse Bvmmz 187 (HO)
OverzichtReizigerswagon Bvmmz 187 2e klas DB AG VI
Nieuw 2023: Na 40 jaar IC-verbindingen in Duitsland was het rollend materieel een allegaartje. Met het project "IC mod." wilde DB AG een einde maken aan deze stand van zaken en liet vanaf 2009 enkele voorbeeldconversies uitvoeren. Vanaf 2012 begon de serieombouw in de reparatiewerkplaatsen in Kassel, Neumünster en Neurenberg, waarbij de wagens een nieuwe binneninrichting volgens ICE-norm, nieuwe deuren, airconditioning en bedrading kregen.In tegenstelling tot het prototype vertrouwt PIKO op een volledig nieuw ontwerp voor de gemoderniseerde IC-rijtuigen. De voertuigen zijn nauwkeurig op schaal 1:87 gerealiseerd en maken indruk met de fijnste gravures en verzonken ramen. Het interieur is zeer gedetailleerd en doet niet onder voor het prototype. De draaistellen zijn ook overtuigend met veel details, zoals individueel bevestigde veersets, magneetremmen of remschijfreproducties op de assen. Een kijkje onder de auto is ook de moeite waard. Machines, batterijcompartimenten en alle toevoerleidingen zijn gereproduceerd met veel aandacht voor detail. Het tweedeklas rijtuig is natuurlijk voorbereid voor de ongecompliceerde inbouw van interieurverlichting.
Specificatie | Omschrijving |
---|---|
Fabrikant | Piko |
Artikelgroep | Personenrijtuig |
Schaal | H0 (1:87) |
Stroomsysteem | DC (=) |
Spoorwegmaatschappij | DB AG |
Tijdperk | 6 |
Lengte over buffers | 303 mm |
Minimale boogstraal | 358 mm |
Koppeling | NEM 362 schacht + kortkoppel mechaniek |
(Binnen)verlichting | |
Leeftijd aanbeveling | vanaf 14 jaar |