Märklin 39716 - DB AG, ICE 4 serie 412/812 met groene strepen (HO|AC sound)

Artikel 12 / 29
€ 839,00 € 799,95 (incl. btw)
Voorraad 1 stuk
Overzicht

Voorbeeld: Hoge-snelheidstrein ICE 4 als serie 412/812 van de Deutsche Bahn AG (DB AG), met groene strepen en stekkersymbool op beide eindwagens, als teken van rijden met 100% groene stroom. 1 eindwagen EW 1.2-H, serie 812, 1e klasse. 1 restauratierijtuig RW "boordrestaurant", serie 812, 1e klasse. 1 servicewagen TW 2.2, serie 412, 2e klasse. 1 tussenwagen MW 2-H, serie 812, 2e klasse. 1 eindwagen EW 2.2-H, serie 812, 2e klasse. Zoals in gebruik in 2019.

Model: 5-delige uitvoering in lengteschaal 1:95. Met digitale decoder mfx+ en uitgebreide geluids- en lichtfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel, centraal in de boordrestaurantwagen ingebouwd. Alle 4 assen in beide draaistellen cardanaangedreven. Antislipbanden. Machinistencabines in de eindwagens met interieur. Met de rijrichting wisselende stroomvoorziening, telkens via de motorwagen vooraan. Speciale kortkoppelingen met schaargeleiding. Met de rijrichting wisselend driepuntsfrontsein en twee rode sluitseinen in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Standaard ingebouwde binnenverlichting. Binnenverlichting wordt gevoed via de doorgaande elektrische aansluiting van de hele trein. Verschillende kleurenscenario's voor de binnenverlichting digitaal schakelbaar. Extra machinistencabineverlichting telkens afzonderlijk digitaal schakelbaar. Alle verlichting met onderhoudsvrije warmwitte en verschillend gekleurde ledlampjes. Beide stroomafnemers op de servicewagen als digitale functie afzonderlijk op en neer beweegbaar. Kleinst berijdbare boogradius 437,5 mm. Lengte van de trein 151,5 cm.

De 5-delige basisset 39714 kan met de 3-delige uitbreidingsset wagens 43726 en de afzonderlijke tussenwagen 43728 worden uitgebreid.

De basisset van hoge-snelheidstrein ICE 4 vindt u in gelijkstroomuitvoering in het Trix H0-assortiment onder artikelnummer 25976.

Eind 2016 start de vierde ICE-generatie met in eerste instantie twee twaalfdelige eenheden de test- en introductiefase. De ICE-4 (serie 412), geproduceerd door Siemens in samenwerking met Bombardier, is ontworpen voor gebruik op drukke lijnen. In de toekomst zal hij geleidelijk de ICE-1 en ICE-2 vervangen en zo de toekomstige ruggengraat van het langeafstandsverkeer worden. Als treinstel is de ICE 4 ontworpen voor maximaal aanpassingsvermogen. De belangrijkste vereisten hiervoor zijn de aandrijfwagens, de zogenoemde "powercars", waarbij de componenten van hoofdaandrijving en voeding, zoals transformator, tractieomvormer, tractiekoeling en de vier tractiemotoren, identiek zijn uitgevoerd en onder de wagenbak zijn geplaatst. De twaalfdelige treinen worden momenteel geleverd en bestaan uit zes "powercars", de restauratiewagen, de servicewagen, twee niet-aangedreven tussenwagens en twee eindstuurstandwagens. Vergeleken met de vorige ICE-modellen zijn de ICE 4-wagens iets langer, ze meten 27,9 m in plaats van 26,4 m. In combinatie met een nieuw zitplaatsensysteem kon een grotere zitplaatscapaciteit worden gecreëerd, met dezelfde beenruimte en zelfs meer bergruimte voor bagage. Ondanks de hoge zitplaatscapaciteit is de ICE 4 relatief licht, omdat zowel het modulaire ontwerp als de lichtgewicht, inwendig gelagerde loopwerken en de qua gewicht geoptimaliseerde draaistellen evenals de doorontwikkeling van het aerodynamische ontwerp garant staan voor gewicht- en energiebesparing. Hij verbruikt tot 22% minder energie dan zijn voorgangers. Alleen al de geavanceerde draaistellen type Bombardier FLEXX Eco, met hun lage ongeveerde massa en zeer lage gewicht, dragen dankzij hun design en bekledingsopties bij aan een laag energieverbruik. Anderzijds zijn de robuuste draaistellen van de ICE 4 een doorontwikkeling van de beproefde SF 500-familie van Siemens en voldoen ze aan de hoge eisen voor wat betreft draaglast en aandrijfkracht. De elektronische voertuigbesturing gebeurt met SIBAS PN, het innovatieve railautomatiseringssysteem van Siemens. Dit systeem bestaat hiërarchisch uit de twee niveaus Treinbus ETB (Ethernet Train Bus) met de verschillende regelapparaten en de conventionele voertuigbesturing (aansturingskabels, beveiligingsvoorzieningen, schakelaars) en de PROFINET-voertuigbus, waarbij alles redundant is ontworpen. Na een aantal orderwijzigingen heeft de DB inmiddels 1.511 ICE 4-wagens besteld, die zullen worden samengesteld tot 50 twaalfdelige treinen en 50 dertiendelige (dan incl. zeven powercars) treinen en 37 zevendelige (3 powercars) treinen. Twee resterende eindstuurstandwagens zijn voorzien als reserve. De ICE 4 is ontworpen voor een topsnelheid van 250 km/u, die zo nodig, bijvoorbeeld door een veranderd tractiemotorkoppel, probleemloos naar 265 km/h kan worden verhoogd. De twaalfdelige eenheden worden momenteel als eerste geleverd. De eerste zevendelige treinen volgen daarna. De levering van de 13-delige eenheden start in 2021, wanneer de levering van de 50 twaalfdelige eenheden is voltooid.

Specificatie Omschrijving
Fabrikant Märklin
Artikelgroep Treinstel
Schaal H0 (1:87)
Stroomsysteem AC (Märklin-systeem ~)
Systeem Digitaal sound
Spoorwegmaatschappij DB AG
Tijdperk 6
Lengte over buffers 151,5 cm totaal
Minimale boogstraal 437,5 mm
Decoder Ingebouwd, MFX+/DCC met sound
Lichtwissel LED, 3xwit/2x rood, digitaal schakelbaar
(Binnen)verlichting
Leeftijd aanbeveling vanaf 14 jaar
© 2017 - 2024 Harlaar Modeltreinen | sitemap | rss