Fleischmann 738903 - LTE, Elektrische locomotief BR 187 (N|DC)
OverzichtVoorbeeld: De nieuwe multifunctionele locomotieven van Bombardier onderscheiden zich duidelijk van hun voorgangers, en niet alleen door de opnieuw ontworpen locomotiefbehuizing. Als eerste variant van de huidige Traxx 3-serie werd de 187-serie door de fabrikant gepresenteerd op de vakbeurs Transport en Logistiek in München in mei 2011. Dit is een locomotief uitgerust voor 15 kV 16,7 Hz en 25 kV 50 Hz wisselstroom, die is uitgerust met een 180 kW diesel hulpmotor, om op delen van het traject zonder bovenleiding te kunnen rijden ("last mile") . In dieselmodus worden alle vier de tractiemotoren bediend; de trekkracht bij het starten is net zo hoog als bij elektrische bediening. Een locomotief van de serie 187 met zijn dieselmotor kan zonder trein een topsnelheid van 60 km/u bereiken; een trein van 2.000 ton kan zelfs worden versneld tot 40 km/u. De hulpdieselmotor heeft een cilinderinhoud van 7.150 cm³ en voldoet aan de strengste emissienormen. De tankinhoud van 400 liter is voldoende voor maximaal acht uur dieselbedrijf, ook korte afstanden kunnen alleen met de ingebouwde accu worden afgelegd. De overgang van elektrische tractie naar dieseltractie kan tijdens het rijden plaatsvinden. Voor het eerst werden de zijvlakken van een elektrische locomotief uitgerust met een inrichting voor het vastklemmen van dekzeilen waarop reclame kan worden aangebracht.
Specificatie | Omschrijving |
---|---|
Fabrikant | Fleischmann |
Artikelgroep | Locomotief |
Schaal | N (1:160) |
Stroomsysteem | DC (=) |
Systeem | Analoog |
Spoorwegmaatschappij | LTE |
Tijdperk | 6 |
Lengte over buffers | 118 mm |
Minimale boogstraal | 192 mm |
Digitale interface | Next 18 (NEM 662) |
Koppeling | NEM 355 schacht met kk mechaniek |
Lichtwissel | LED, 3xwit/2x rood, digitaal schakelbaar |
Leeftijd aanbeveling | vanaf 14 jaar |