Piko 52741 - Diesellocomotief TGK2 "Kaluga" (HO|AC digitaal)
OverzichtAan het begin van de 1960-er jaren ontwikkelde de machinefabriek Kaluga in Rusland de twee-assige diesellocomotief TGK2 met hydraulische krachtoverbrenging. De robuuste machines waren en zijn voor de inzet op rails van industrieondernemingen en als rangeerlocomotieven bedoeld. De locomotieven werden in verscheidene series en uitvoeringen in een aantal van meer dan 9.000 exemplaren vervaardigd en naast de binnenlandse variant TGK2-M ook als variant TGK2-E voor de export geproduceerd. Hier van werden onder andere 184 locomotieven in de voormalige DDR aan industriebedrijven geleverd.
Locomotief Nr. 2, VEB Elektro Keramische Werke Sonneberg, rev.-datum 10.3.81, Gelborange Uitvoering met bedrijftoestand vanaf 1981. De PIKO TGK2 onderscheidt zich door een kleine, sterke speciale motor, een Plux22 interface, LED verlichting met erg goede lichtsterkte en digital schakelbaar sluitlicht. Remslangen en de bij deze locomotief gewoon bijbehorende ladder voor een optimaal utrusten zij bijgevoegd. Het AC-model is al vanaf de fabriek van een passende PluX22 Decoder voorzien.
Specificatie | Omschrijving |
---|---|
Fabrikant | Piko |
Artikelgroep | Locomotief |
Schaal | H0 (1:87) |
Stroomsysteem | AC (Märklin-systeem ~) |
Systeem | Digitaal |
Spoorwegmaatschappij | Privé |
Tijdperk | 4 |
Lengte over buffers | 96 mm |
Minimale boogstraal | 358 mm |
Digitale interface | PluX22 (NEM 658) |
Decoder | Ingebouwd, multiprotocol, MFX |
Koppeling | NEM 362 met kk mechaniek |
Lichtwissel | LED, 3xwit/2x rood, digitaal schakelbaar |
Leeftijd aanbeveling | vanaf 14 jaar |